AFACERE. Statiile de carburanti reprezinta adevarate mine de „bani” pentru cei care le pastoresc Fierbinte. Asa cum v-am promis, publicam astazi dezvaluirile unui fost angajat al Petrom legat de modul in care se opereaza furtul la pompa, asa cum au fost ele transmise la adresa www.Asistentapentruconsumatori.ro. Bogdan Tiberiu Iacob Conform declaratiilor acestui fost lucrator, totul se aranjeaza intre angajatii birourilor de Metrologie – angajatii si responsabilii statiilor de distributie, in schema fiind implicati si soferii de cisterna care alimenteaza cu combustibil tancurile in care se depoziteaza benzina. „Am citit articolele despre furtul la pompele PETROM. Sunt un fost angajat PETROM si vreau sa va spun cum se poate fura de la pompa si care este afacerea. Este de fapt o afacere in trei: reprezentant Metrologie – angajati statii distributie – soferi cisterna. In prezenta reprezentantului de la Metrologia Judeteana intentionat se regleaza debitul pompei un pic marit, iar acesta semneaza Buletinul de Verificare Metrologica, dupa care isi primeste partea sa. Astfel ca cei din statie sunt acoperiti la o eventuala reclamatie, prezentand Buletinul de Verificare Metrologica valabil. In acest fel, cantitatea teoretic vanduta este mai mare decat cantitatea real vanduta, de unde rezulta un plus de combustibil in rezervor. In statiile vechi, acest plus se poate extrage relativ usor din rezervor cu o pompa de mana, dar in statiile noi rezervoarele nu permit acest lucru, este aproape imposibil sa extragi combustibilul din rezervor prin alta parte decat prin pompa. Iar aici intervin soferii de cisterna. In momentul alimentarii rezervorului, nu se descarca toata cantitatea de combustibil din cisterna si de comun acord gestionar (sau sef statie) – sofer este lasata in cisterna o anumita cantitate de combustibil, care ulterior este vanduta la negru de soferul de cisterna sau in alt mod, aici probabil reteaua se ramifica, pentru ca este vorba pana la urma de tone de combustibil. Probabil ca reteaua este mult mai extinsa, sunt implicati si cei din depozitele PECO, unde se poate „lucra” la densitatea combustibilului, pentru ca in depozite gestiunea se tine in kilograme, iar in statie gestiunea se tine in litri. Sunt unii care au facut averi foarte mari cu chestia asta, probabil mai fac si acum”.